Podstawa prawna - Skargi i wnioski - Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Skargi i wnioski

Podstawa prawna

Procedura przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji  realizowana jest w oparciu o:

1. art. 63 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483),

2. Dział VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2024.572),

3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).

 

W ujęciu ogólnym przedmiotem SKARGI w rozumieniu art. 227 k.p.a. mogą być kwestie dotyczące zaniedbań, nienależytego wykonywania zadań, przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez policjantów lub pracowników cywilnych Policji.

Przedmiotem WNIOSKU w rozumieniu art. 241 kpa mogą być sprawy ulepszenia oraz usprawnienia pracy Policji bądź inicjatywy, zmierzające do lepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych.

 

Metryczka

Data publikacji : 02.12.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Agnieszka Stefaniak
Osoba udostępniająca informację:
Agnieszka Stefaniak Jednoosobowe stanowisko ds. prasowo-informacyjnych
do góry