Stanowienie aktów prawnych
W Komendzie Powiatowej Policji w Olkuszu gromadzone i udostępniane są policjantom i pracownikom Policji zbiory aktów prawnych:
- Komendanta Wojewódzkiego Policji,
- Komendanta Głównego Policji,
- Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
- pozaresortowe.
Komendant Powiatowy Policji wydaje następujące akty prawne wewnętrznego kierowania:
- decyzje,
- rozkazy,
- instrukcje,
- pisma okólne
oraz zawiera porozumienia z organami administracji publicznej i innymi podmiotami.
Zagadnienia dotyczące stanowienia aktów publicznoprawnych reguluje Zarządzenie nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej (Dz. Urz. KGP z 2014 r., poz. 38, z późn. zm.). Zarządzenie szczegółowo określa metody i formy opracowywania, opiniowania, ogłaszania i ewidencji zarządzeń i innych aktów normatywnych oraz wytycznych, decyzji i porozumień, a także metody i formy wykonywania pomocy prawnej oraz informacji prawnej w Policji.