DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI - Deklaracja dostępności - Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Deklaracja dostępności strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu

 

Wstęp deklaracji

Komenda Powiatowa Policji  w Olkuszu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej  http://bip.olkusz.kpp.policja.gov.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu.

Data publikacji strony internetowej: 21.12.2015 rok

Data ostatniej dużej aktualizacji: 31.03.2023 rok

 

Statut dostępności

Strona internetowa http://bip.olkusz.kpp.policja.gov.pl/ jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

o      pochodzą z różnych źródeł,

o      opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

  • Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. Poprawienie dostępności strony wiąże się z ograniczeniami technicznymi.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Data sporządzenia deklaracji:  2020-09-21

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, korzystając z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu), z którego wynika, że strona internetowa http://bip.olkusz.kpp.policja.gov.pl/ spełnia wymagania w 98,51 %.

Data ostatniego przegglądu: 24-08-2023

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą wyznaczoną do kontaktu jest  komisarz Katarzyna Matras, adres poczty elektronicznej: Katarzyna.Matras1@olkusz.policja.gov.pl

Kontaktować  można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 832-52-33. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu znajduje się w budynku przy ul. Jana Pawła II 32 w Olkuszu.

Jest to nowoczesny budynek, w którym brak jest barier architektonicznych i organizacyjnych dla osób ze szczególnymi potrzebami. Przed budynkiem znajduje się wydzielone stanowisko parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek komendy wyposażony jest w szeroki podjazd, przystosowany również dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Podjazd nie posiada przeszkód w postaci progów.

Przed wejściem do budynku znajduje się domofon oraz kamera. Umożliwia ona podgląd na osoby wchodzące do komendy. Siedziba policji posiada dwuskrzydłowe drzwi wejściowe, które otwierają się automatycznie, na fotokomórkę.

Na wprost wejścia, wewnątrz obiektu, znajduje się recepcja, w której pracują osoby obsługujące interesantów. Po wejściu na teren komendy należy udać się na recepcję, gdzie pracownik udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy, z którą Państwo przybyliście. Następnie zostanie poproszona osoba, realizująca dany zakres spraw, która pomoże w jej realizacji. 

Na recepcji znajduje się tabliczka informacyjna – obsługa w języku migowym. Za recepcją, na parterze budynku, znajduje się stanowisko przyjmowania stron. Pokój ten przeznaczony jest również dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście do pokoju odbywa się z głównego holu, bezpośrednio bez żadnych ograniczeń, co umożliwia łatwe poruszanie się osobom na wózku. Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu zapewnia wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Właściciel psa powinien posiadać przy sobie ważną książeczkę obowiązkowych szczepień czworonoga. Odpowiedzialność za wyrządzone przez psa szkody ponosi jego właściciel.

Wejście interesantów odbywa się również poprzez przejście przez bramki, które jest zabezpieczone czytnikami i znajduje się na recepcji, po prawej stronie. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Za każdym razem odbierani są z recepcji i poruszają się po komendzie w obecności funkcjonariusza Policji.

W budynku, za bramkami znajduje się winda. Korytarze na poszczególnych poziomach również nie zawierają żadnych barier architektonicznych.

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze, po prawej stronie za drzwiami wejściowymi. Jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku – jeden pochwyt przy umywalce oraz toalecie. Toaleta wyposażona jest w umywalkę niskosyfonową. W pomieszczeniu brak jest systemu alarmowania. Na każdym piętrze budynku znajdują się toalety, które przystosowane są dla osób poruszających się na wózku.

 

Siedziba Komisariatu Policji w Kluczach znajduje się w budynku przy ul. Zawierciańskiej 18a w Kluczach.

Jest to nowoczesny budynek, w którym brak jest barier architektonicznych i organizacyjnych dla osób ze szczególnymi potrzebami. W budynku komisariatu brak jest całodobowej służby oficera dyżurnego oraz brak pracownika recepcji. Budynek czynny jest w godzinach od 8:00 do 16:00. Po godzinie 16:00 petenci dokonują zgłoszenia telefonicznie do oficera dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu. Przed budynkiem po prawej stronie znajduje się wydzielone stanowisko parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku komisariatu prowadzą schody.  Po lewej stronie znajduje się  szeroki podjazd, przystosowany również dla wózków inwalidzkich.
W budynku nie ma windy. Budynek komisariatu nie posiada przeszkód w postaci progów. Przed wejściem do budynku znajduje się domofon oraz kamera. Umożliwia ona podgląd na osoby wchodzące do komisariatu. Siedziba policji posiada drzwi wejściowe, które otwiera pracownik. Po wejściu do holu budynku po prawej stronie znajduje się pomieszczenie
z okienkiem podawczym. Przy okienku znajduje się głośnik umożliwiający rozmowę z funkcjonariuszem pełniącym dyżur. Na wprost wejścia do holu znajduje się stanowisko przyjmowania stron. Pokój ten przeznaczony jest również dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście do pokoju odbywa się z głównego holu, bezpośrednio bez żadnych ograniczeń, co umożliwia łatwe poruszanie się osobom na wózku. Po prawej stronie na ścianie znajduje się tablica informacyjna z opisem pomieszczeń. Komisariat Policji
w Kluczach zapewnia wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Za każdym razem odbierani są z holu
i poruszają się po komisariacie w obecności funkcjonariusza Policji. Toalety dla interesantów znajdują się na parterze budynku. Przystosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózku – dwa pochwyt przy umywalce oraz toalecie. Toaleta wyposażona jest w umywalkę niskosyfonową. W pomieszczeniu brak jest systemu alarmowania. Pierwsza toaleta jest na wprost pomieszczenia z okienkiem podawczym. Druga toaleta znajduje się za przeszklonymi drzwiami po prawej stronie przy schodach.

 

Siedziba Komisariatu Policji w Wolbromiu znajduje  w budynku przy ul. Krakowska 17 w Wolbromiu.

Wejście do budynku jest bezpośrednio z chodnika od strony ulicy. Przed wejściem do budynku znajduje się domofon oraz kamera. Umożliwia ona podgląd na osoby wchodzące do komisariatu. Siedziba policji posiada drzwi, które sam otwiera wchodzący do budynku interesant. Od bramy wjazdowej po lewej stronie wzdłuż budynku znajduje się  podjazd  przystosowany również dla wózków inwalidzkich. Przed budynkiem nie ma wydzielonego stanowiska parkingowego  dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku komisariatu istnieją  bariery architektoniczne i organizacyjne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W budynku jest całodobowa służba oficera dyżurnego. Po lewej stronie przy wejściu znajduje się pomieszczenie dyżurnego  z okienkiem podawczym. W budynku nie ma windy. Budynek komisariatu nie posiada przeszkód w postaci progów. Pokój w którym przyjmowane są osoby ze szczególnymi potrzebami znajduje się za pomieszczeniem dyżurnego.
Na wprost wejścia znajduje się toaleta.

 

Siedziba Komisariatu Policji w Bukownie znajduje  w budynku przy ul. Zwycięstwa 10 w Bukownie.

Wejście do budynku prowadzą schody. Brak jest podjazdu przystosowanego dla wózków inwalidzkich. Przed wejściem do budynku nie ma  domofonu jest kamera. Umożliwia ona podgląd na osoby wchodzące do komisariatu. Siedziba policji posiada drzwi, które sam otwiera wchodzący do budynku interesant. Przed budynkiem nie ma wydzielonego stanowiska parkingowego  dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku komisariatu istnieją  bariery architektoniczne i organizacyjne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W budynku jest całodobowa służba oficera dyżurnego. Po lewej stronie przy wejściu znajduje się pomieszczenie dyżurnego  z okienkiem podawczym. W budynku nie ma windy. Budynek komisariatu nie posiada przeszkód w postaci progów. Pokój w którym przyjmowane są osoby ze szczególnymi potrzebami znajduje się w prawej części korytarza za drzwiami wejściowymi z holu. W budynku komisariatu znajduje się toaleta dla interesantów nie przystosowana dla osób
z niepełnosprawnościami.  Pomieszczenie to znajduje się przy pokoju przyjęć interesantów.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

W budynku nie ma pętli indukcyjnych przystosowanych dla osób słabosłyszących. Brak jest również urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, z wyjątkiem przycisków znajdujących się w windzie.  

 

Usługa tłumacza

Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą systemu języka migowego online. Połączenie z Policją z pomocą systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00. Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony euslugi.policja.pl. Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., nr 209, poz. 1243).

Aby dowiedzieć się jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego przejdź: 

https://euslugi.policja.pl/eu/tlumacz-jezyka-migowego/9,Tlumacz-jezyka-migowego-online.html

 

Koordynator ds. zapewnienia dostępności

W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności architektonicznej, prosimy o kontakt  z komisarz Katarzyną Matras, adres poczty elektronicznej Katarzyna.Matras1@olkusz.policja.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 832-25-233.

 

 

 

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 15.09.2022
Data modyfikacji : 16.04.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
justyna.sękala
Osoba udostępniająca informację:
justyna.sękala
Osoba modyfikująca informację:
Katarzyna Matras
do góry